Iedereen kent wel het bekende “Sinaasappelboompje” beter bekend als het “kamersinaasappeltje” , omdat het de enige soort is welke u in de winter gewoon bij kamer temp op uw vensterbank kunt laten staan en als het mee zit ook nog 2 maal per jaar bloeit en vaak een massa vruchten geeft.
En zeg nou zelf…. u waant uzelf toch in mediterraanse sferen met zo,n mini sinaasappeltje in uw huiskamer, ook de kinderen zijn er vaak dol op, al zijn de vruchtjes eerlijk gezegt vaak zo zuur dat ze nauwelijks eetbaar zijn, maar u kunt ze wel verwerken tot sap of marmelade.
Omdat de vruchten heel lang aan de plant kunnen blijven hangen zonder dat ze verschrompelen, wordt de plant vaak ook alleen als decoratie gebruikt en is in de zomer als kuipplant een sierraad op uw terras!
Officieel heet de plant Citrus Madurensis Calamondin (syn.: Citrofortunella Mitis) en is n.a.w. in China ontstaan door een kruising van een zure Austera mandarijn en een Kumquat, maar het blijft gissen.
Over de keimkracht van citrus zaden heb ik in mijn andere adv al eesn geschreven, n.l……….deze is erg beperkt, na 3 maanden is de kiemkracht vrijwel verdwenen, koop dus alleen verse zaden!!
Voor het kweken van de Mitis heb ik nu superverse zaden van mijn eigen struikjes (zie foto's) dus verser en kiemkrachtiger kan het nooit!!!!!!!!!
Omdat maart de tijd is om ze te zaaien heb ik een speciale aanbieding voor u gemaakt welke incl uitgebreide zaai/teelt handleiding en franko!! wordt geleverd, maar let op…….. op = op!
aanbieding: 10 verse Mitis zaden, luchtdicht verpakt en franko voor €2,00
Bestellen: vermeld duidelijk bij uw bestelling: “aanbieding Mitis” , uw naam en adres en vergeet uw postcode niet!
Stuur ter controle uw bestelling met uw adres nog ff via mail aan me toe.
Maak €2,00 over op rek 412392550 tnv CH v Mourik in Borculo en ik verstuur onmiddelijk als het bedrag binnen is
Zie ook mijn andere adv eens.
Vriendelijke exoten groet,
Stefan van Mourik
Borculo
0545-275046 of 06-42986342