Steenmarters Deventer

• Menno

Ik woon op de Kuiperij in Bathmen en heb zeker 4x schade aan de auto gehad. (ABS kabels en een vacuum slang) Vanmiddag weer bij de garage geweest voor een marterschade reparatie.

Daarnaast heb ik marters gezien aan Ceintuurbaan / Scharfstraat zone en in de binnenstad bij de IJssel.

Wat mij betreft tijd om de achterhaalde wet op bescherming op te heffen. Ik kan me niet voorstellen dat het nog steeds om een met uitsterven bedreigde soort gaat.

Overigens heb ik een tijd geleden mijn informatie naar EcoGroen gezonden i.v.m. hun onderzoek. Daar heb ik tot op heden nog geen reactie op mogen ontvangen. Is er al resultaat? Advies naar de Gemeente?

• E. Verschuren

2 steenmarters in Roessink - Zuid Esdoornlaan

• Jan

Hallo allemaal, leuk deze diertjes, met name als ze een keer je autobedrading deels doorbijten en je bij het rijden sluiting krijgt met als uiterste gevolg een autobrand. Met name leuk als je vrouw en kinderen dan ook nog naast je zitten. Het is net als met de overlast van wilde zwijnen op de Veluwe.Eerst moeten er een aantal dodelijke slachtoffers te betreuren zijn voordat de lamlendige overheid gesteund door overijverige milieugepeupel besluit een aantal krachtige daden te stellen en zoals met de steenmarter besluit deze beesten bij overlast en schade uit te roeien op de plaats waar ze dit veroorzaken. Maar ja de beestjes zijn toch lekker beschermd. Er waren er toch maar een paar! Tijd dat de overheid een keer wakker wordt, anders komen we nog een keer net zo ver als met de muskusrat(dweilen met de kraan open ).

• Marian

Donderdagavond 7 augustus liep er een steenmarter door onze tuin.

Rietveldstraat / Vijfhoek

• Domien

31 Augustus 10 uur 's avonds een marter gezien in de Vijfhoek , Duikerstraat 16 en sinds vandaag 1 September geritsel onder het dak. Wat moet ik doen ??

• Benjamin Flierman

Er zijn verschillende manieren om steenmarters te verlagen, ondermeer met behulp van (ultrasoon)geluidskastjes. Hier heb je wat nuttige info en tips over de steenmarter:

http://www.vzz.nl/nieuws/nieuws2007/nieuws-20070124-steenmarter.html

B. Flierman

• Grotenhuis

Bij ons in knutteldorp lopen ze over de daken.Ik hoor ze gewoon knagen onder de dakpannen bij de achterburen als ik in de tuin zit.Rot beesten

• Benjamin Flierman

Eén doodgereden exemplaar op de Snipperlingsdijk (25 sept '08)

• anja

op keizerslanden zie je ze ook lopen. ze lopen op karel de grotelaan, ansfriedstraat en folkmarstraat. je ziet ze vooral s´avonds lopen.

• Marlies Eulink

Vanochtend niet naar m'n werk gekomen omdat twee bougiekabels door midden waren…. We dachten aan ouderdom, maar het begint er steeds meer op te lijken dat ze gewoon lekker door midden zijn geknaagd.

Heb nog geen steenmarter gesignaleerd bij ons in de buurt (Nilantstraat, Tuindorp/Keizerslanden), maar uit andere berichten lees ik dat ze wel veel in onze omgeving rondzwerven!