volkstuin

  • semie

    Wie heeft een volkstuin in Deventer en is genegen daarvan een klein stukje aan mij onder te verhuren? Het hoeft echt maar max. 15 m2 te zijn. Ik tuinier volgens de “square foot gardening”methode. Dit betekent dat in bakken van 1.20 x 1.20 een bepaalde aardemix gaat. Er komt een raster overheen om de bakken te verdelen in 16 vierkanten. Ieder vak krijgt zijn eigen beplanting: er passen bijv. 16 worteltjes in één vak, 9 bietjes, 1 kool, 4 slaplantjes enz. Het afgelopen jaar ben ik begonnen met 1 zo'n bak en ik heb er erg veel plezier van gehad. Daarom zou ik dit graag willen uitbreiden (voor mijn gezin heb ik maar 4 van zulke bakken nodig om zelfvoorzienend te zijn. Er is nog wel een kleine, smallere bak nodig voor tomaten en paprika's).

    Omdat ik in mijn eigen tuin geen plaats heb voor meerdere bakken, heb ik bij de gemeente geïnformeerd naar het huren van een volkstuin. Er is een wachtlijst van 8 tot 10 jaar! ::o

    Dus, kunt en wilt u dit kleine stukje missen, dan zou u mij daar een heel groot plezier mee doen!

    Vriendelijk groetend,

    Yvon

    06-40707286

  • xeniasn

    emerged as a significant player in the Dinosaur Game global trade arena, with a diverse range of imports contributing to its economic growth.

  • Maria

    I came across your request for a small piece of a volkstuin in Deventer, and I must say your “square foot gardening” method sounds fascinating. I wish I could help, but unfortunately, I don't have access to such a space. I hope you find a generous soul who can provide you with the land you need.

  • Maria

    Thank you for sharing!